Corona COVID-19: aanvullende voorwaarden en FAQ’s

Aanvullende voorwaarden en uitleg omtrent het coronavirus en bedrijfsactiviteiten door Picha Foto (update: 10 mei 2020)

Wij volgen de ontwikkelingen met betrekking tot Corona Covid-19 op de voet. De richtlijnen van het RIVM, reisadviezen van BuZa en de zich ontwikkelende situatie op onze bestemmingen houden wij continu in de gaten.

Alle reizen zijn tot en met augustus geannuleerd, vanaf september hopen wij weer beperkt naar een aantal van onze bestemmingen te gaan mits de situatie dit toelaat. Fotoreizen waarbij gevlogen dient te worden, bieden wij voorlopig nog niet aan.

Voor een aantal fotoreizen zoeken we een nieuwe overnachtingslocatie om te kunnen voldoen aan de veiligheid voor onze deelnemers en de richtlijnen van het RIVM en/of andere instanties. In principe betekent dit dat iedere deelnemers een eenpersoonskamer zal krijgen tenzij zeer duidelijk kenbaar wordt gemaakt dat men één huishouden vormt. Ook reeds gemaakt boekingen zetten wij om naar eenpersoonskamers. Dit zal blijven gelden tot nader order om ieder onnodig risico te vermijden.

Fotoreizen die voor dit voorjaar reeds geboekt waren, zullen opschuiven naar volgend jaar. De reizen welke op de website staan voor het najaar van 2020 en 2021, zijn beschikbaar voor alle nieuwe deelnemers. Aangezien de situatie voor iedereen onzeker is, hebben wij de keuze gemaakt om nieuwe inschrijvingen voor fotoreizen laagdrempelig te maken. In de praktijk betekent dit dat je kunt inschrijven op een fotoreis en wij geen aanbetaling vragen. Pas op het moment dat het groene licht wordt gegeven voor een bepaalde bestemming, nemen wij met iedere inschrijving persoonlijk contact op om de inschrijving om te zetten naar een definitieve reservering. Dan treden ook weer de normale voorwaarden in werking. Ook dan pas zullen wij overgaan tot reservering van onze verblijfslocaties zodat we goed kunnen anticiperen op eventueel ongunstig veranderende omstandigheden.

Voor dagworkshops, cursussen en privécursussen volgen wij de richtlijnen omtrent ontsmetting, afstand bewaren en geen handen schudden.

Wij nemen de richtlijnen zeer serieus en verwachten dit ook van onze deelnemers.

Veel gestelde vragen.

Wanneer ik mijn vliegticket annuleer, krijg ik dan een voucher of mijn geld terug?

Het vliegticket is geen onderdeel van een fotoreis. wanneer je annuleert, zijn de annuleringskosten voor eigen rekening of eventueel via de annuleringsverzekering terug te halen. Wanneer de maatschappij de vlucht opschort, krijg je meestal een voucher.(update: de EU heeft op 13 mei 2020 dit in principe niet goedgekeurd)

Er staat nog een restbedrag van mijn fotoreis open om te betalen, moet ik in deze situatie wel betalen?

Het is heel logisch dat je onzeker bent over de het al dan niet doorgaan van je fotoreis. De situatie wordt op dit moment wel rooskleuriger omtrent mogelijkheden van de fotoreizen na augustus. Wanneer er nog een termijn open staat, verzoeken wij dit wel graag te doen. Het al dan niet doorgaan van een fotoreis staat los van het op tijd betalen van de reissom met het risico dat je deelname komt te vervallen.

Wanneer ik ziek word op reis, wie dekt de kosten?

Reizigers die ziek worden tijdens de fotoreis kunnen een beroep doen op hun zorgverzekering en/of reisverzekering. Advies: bespaar nooit op een goede verzekering, lees de voorwaarden goed door.

Ik volg een cursus of ga mee met een dagworkshop en heb klachten. Wat moet ik doen ?

Bij klachten is het advies thuis te blijven volgens de richtlijnen van het RIVM.

Wanneer je reeds een cursus volgt, overleggen we over de mogelijkheden deze later te vervolgen.

Bij privélessen verzetten we de afspraak.

Voor dagworkshops kijken we gezamenlijk naar de mogelijkheden deelname naar een ander tijdstip of andere gelijkwaardige workshop te verplaatsen.

Vind ons:

Doesburg en Kalkar
T: +31 (0)6 – 37 58 02 77
E: algemeen@pichafoto.nl
KvK-nummer: 67290310

 

social media

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Open chat
Kunnen wij u helpen ?
Hallo, kunnen wij uw vraag beantwoorden ?
Powered by